ریزش مو
نوشته شده توسط : navidalmasiiii

ریزش مو

در ناحیه سر یک انسان بطور متوسط یکصد هزار تار مو وجود دارد و هر مو بطور معمول هزار روز عمر می کند و بعد وارد مرحله استراحت شده و بعد از سه ماه ریزش می کند. اما در حالت نرمال موها حالت موزاییک دارند، بطوری که وقتی یک مو وارد مرحله ریزش می شود، موی کناری وارد مرحله رشد می شود. بطوری که در حالت عادی که روزانه 40 100 تار مو ریزش می کند، فرد زیاد احساس نمی کند چون جبران می شود. اما اگر تعداد ریزش بیش از صد تار مو در روز شد، غیرطبیعی تلقی شده و بتدریج بیمار احساس کاهش مو و طاس شدن می کند.

دلایل متعددی برای ریزش مو وجود دارد که ازآن جمله می توان به مسائل ارثی یا طاسی پترن، کم خونی ها، استرس ها، عفونت ها، سرطان های داخلی، مشکلات هورمونی مثل تخمدان ها در زنان، کم کاری و پر کاری غده تیروئید و کاهش زخیره فریتین سرم، بدنبال زایمان، بدنبال قطع مصرف داروهای ضد بارداری خوراکی و بعضی داروها مثل داروهایی که در شیمی درمانی سرطان ها بکار می روند، بعضی داروهای روان پزشکی از جمله سدیم والپرات، داروهای ضد انعقادی مثل وارفانین، رادیوتراپی و بسیاری از عوامل دیگر مثل سبوره، خارش و چربی و شوره سر، خشکی بیش از حد مو ها و استفاده غیر صحیح از سشوار و شانه و برس، همگی در ریزش مو نقش دارند. پس می توان به جرأت اشاره کرد که ریزش مو می تواند یک علامت از یک بیماری زمینه ای باشد که پزشک باید با کاوش آن را بیابد و در صورت امکان درمان کند.

اما بیشترین و شایع ترین علت ریزش مو طاسی پترن یا آلوپس آندروژنیک است که هم در مردان و هم زنان دیده می شود. در مردان در سنین بعد از بلوغ شروع و در زنان کمی دیرتر اتفاق می افتد.

درمان این نوع ریزش مشکل است چون ژن مربوطه را در حال حاضر نمی توان از بین برد. بنابراین با درمان های دارویی می توان از ریزش بیشتر جلوگیری کرد و تا حدی با مصرف داروهایی مثل ماینوکسیدیل رویش مجدد مو ایجاد کرد. لازم به ذکر است که نوع شامپو بر حسب خشک و چرب بودن یا شوره داشتن و خارش کردن، متفاوت است و با تشخیص متخصص پوست باید شامپوی مناسب برای بیمار تجویز گردد. در مواردی که کمبود آهن و یا روی یا ویتامین D3 وجود داشته باشد، باید آنها را هم به طور همزمان درمان کرد.

در موارد پیشرفته ریزش و بعد از سن 25 سالگی در صورتی که بیماری بانک موی خوبی در پشت سر داشته باشد، می توان به ریزش نواری (fut) یا روش پانچی (fit) برای بیمار مو کاشت چون این روش مؤثرتر و دائمی تر بوده و امروزه با کاشت به روش واحد فولیکولی نتایج زیبایی خوبی دارد.

از روش های فیزیکی مثل شانه لیزری و روش مزوتراپی که مواد مؤثر رشد مو را به طور موضعی در اختیار فولیکول مو قرار می دهد هم مؤثر بوده و مطالعات زیادی در این زمینه وجود دارد.





:: برچسب‌ها: مرکز زيبايي الماس , الماس سنتر , ليپوماتيک , جراحي لاغري , جراحي بيني , تزريق چربي , تزريق ژل , تزريق بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: